KRYM NA 16 KOPYT - dzień 17

SOLYANE – DZHANKOI – KRASNOPEREKOPSK – ARMAŃSK – KHERSON – MIKOLAIV – FONTANKA - ODESSA

TRASA 545 km - MAPA

Dziś zbieramy się wcześniej daleka droga przed nami. Poprzez kilkanaście kilometrów tup tup tup żegnamy się z Arabatką. To miejsce mimo swojej niedostępności, braku przyzwoitych dróg o czym powyżej pisał Jacenty, ma jednak swój urok i trochę żal opuszczać, ale czas niestety z gumy nie jest…. W drodze powrotnej widzieliśmy trochę ufoludków – ale to bliżej lądu było – znaleźli błotko i teraz dzielnie nam machają w drodze do morza. Też tak niedawno robiliśmy – sentyment się wkrada…

Wracamy po śladach prawie do głównej drogi. Prawie - robi różnicę gdyż mimo tego, że obiecaliśmy już sobie nie korzystać ze skrótów – ale tu taka ładna droga kusi – pewne z 5km mniej . W końcu skręcamy. Dobry asfalt kończy się tak szybko jak się zaczął – potem już był slalom pomiędzy dziurami. Mijane samochody spoglądają na nas tak jakoś dziwnie… no ale przecież gps… że tędy… że bliżej… jakaś miejscowość, sklep no i to by było na tyle tego dobrego – dalej się nie da – nie ma przejazdu… no ale gps… ehhh ufaj tu takiemu. Po drodze mijaliśmy skręt w lewo przez tory jedziemy…. za torami koniec asfaltu i hulaj dusza po polnej drodze kilka kilometrów, jakiś pociąg, jakiś wiadukt – uff zmieściliśmy się…. no i po nałożeniu kilometrów znów mamy asfalt…

Plan jest taki – znaleźć jakąś plażę tak by jutro zwiedzić Odessę, więc jedziemy, jedziemy. Kilometry umykają spod kół. Gdzieś po drodze jakieś zakupy i szukamy możliwości noclegu. Nie chcemy już zbytnio zjeżdżać z głównej drogi jest dobra - asfaltowa – :szeroki_usmiech choć w drugą stronę narzekaliśmy, że dziurawa, że łatana – jak to się zmienia wraz z doświadczeniem… Mieszkańcy mówią, że tutaj będzie ciężko coś znaleźć proponują jezioro – przejeżdżamy – zapach siarki bezcenny – nie jednak to nie dla nas choć zza okna wygląda całkiem całkiem – na pewno coś jeszcze innego znajdziemy, pocieszamy się w myślach gdyż nie chcemy się jeszcze żegnać z morzem. W międzyczasie mijamy posterunek graniczny Krymu – może kiedyś znów…. robimy pamiątkowe zdjęcia i dalej za kółko. :szeroki_usmiech

Przemknęliśmy już sporo kilometrów, a wskaźniki z paliwem mocno już prawie zrównują się z horyzontem. Znajdujemy stację – już tu byliśmy. Jedziemy – nie ma jak dostać się nad morze. Powoli zresztą robi się późno. Decydujemy się stanąć w Fontance koło Odessy – pocieszają, że będziemy na 20, góra 21 – nie wierzę, ale jedziemy. Przejeżdżamy Dniepr – nie zmieścił się w kadrze.

Droga od Mikolaiva w stronę Odessy dobra więc zmierzch nam nie straszny. Tiaa asfalt nawet dobry, ale to znaczy, że każdy kierowca będzie teraz nas wyprzedzał. Jak nie z lewej to z prawej strony, oczywiście każdy wpycha się na milimetry, żeby nie wylądować u kogoś w bagażniku. Chyba od tego w międzyczasie odwykliśmy. Część jedzie bez świateł, niektóre światła są niebieskie, a i zdarzają się ewenementy zielono fioletowe. No normalnie pełna dyskoteka. Mocno już zmęczeni gdzieś koło 21 zjeżdżamy w kierunku Fontanki. Boczna, ciemna nie najlepsza droga to dopiero wyzwanie w nocy, ale nawet gdybyśmy chcieli to nie widać możliwości, żeby stanąć. Zmęczeni dostrzegamy tablicę Fontanka, jest plaża. Stajemy. Otwieramy drzwi i tak jak je otwarliśmy zaraz je zamknęliśmy – tu się nie da wytrzymać. Z prawej jest postój dla TIR-ów – zapachy nieziemskie. Niby na plaży tak tego nie czuć, ale i tak nie ma jak o tej porze wjechać – brama zamknięta. Może to i dobrze cóż by to była za przyjemność – choć podobno tam nie było już tak czuć. No cóż koniec końców kilka kilometrów dalej lądujemy na parkingu przed Realem – jest 22 z haaaakiem. Rozmowa z ochroną mówią, że tu nie możemy zostać, ale tam za OBI jest placyk gdzie dostawy robią. Ostatkiem sił ustawiamy się w ryneczek – już nawet nie mamy siły na kolację. Chwilę odpoczywamy, zaczyna padać – my też padamy….